יום שני, 11 בפברואר 2013

Shuggie Otis שוגי אוטיס בהופעה היחידה בישראל

Shuggie Otis שוגי אוטיס בהופעה היחידה בישראל
מעטים המוזיקאים שתפקיד הגיטריסט של הרולינג סטונס הוצע להם והם סירבו. ובאופן כללי - כשפרנק זאפה מעריץ שלך, אתה יודע שאתה עושה משהו טוב. האגדה והמיתוס, אחד האייקונים העל-זמניים של המוזיקה השחורה יפתח את סיבוב ההופעות האירופאי שלו בישראל. זה הסיבוב הראשון שלו באירופה מזה 20 שנה! ההופעה היחידה תתקיים בתל אביב עם הרכב של שבעה מוזיקאים.

שוגי אוטיס הוא אחת האגדות החיות הגדולות ביותר של הסול ה Fאנק והמוזיקה השחורה והוא חתום על יצירת המופת23 Strawberry Letter, שיר שנכנס לרשימת ה 100 של הבילבורד, הגיע לראש המצעדים ב 1977, זכה לגרסאות כיסוי רבות, הופיע בסרט ג'קי בראון של טרנטינו ונמכר במיליונים. אוטיס התחיל לנגן גיטרה כשהיה בן שנתיים בלבד ובגיל 12 כבר חבר לאביו, אושיית הרית`ם אנד בלוז ג`וני אוטיס כחבר בלהקתו עמו הופיע כל ערב (מספרים שנאלץ לחבוש משקפיים כהים ולהתאפר כדי להראות מבוגר מספיק).

לא לקח זמן רב עד שנודע שמו של אוטיס הצעיר כעילוי גיטרה, וכמו הגאונים הגדולים (הנדריקס, למשל) הוא לא הסתפק בשליטה בכלי אחד, ותוך זמן קצר שלט אבסולוטית בתופים, וויברפון, בס, קלידים, הלחנה, שירה והפקה.

בגיל 16 הוציא את אלבום הבכורה שלו “Al Kooper Introducing Shuggie Otis” ושנה אחר כך, ב-1970, את אלבומו השני “Here Comes Shuggie Otis” אלבומים אלו נחשבים היום לפריטי אספנים יקרי ערך. שוגי הוציא עוד שני אלבומים בשנות השבעים, ב 1974 יצא אלבום המופת Inspiration Information.

Shuggie Otis " Strawberry Letter 23 " Live at La Bellevilloise,Paris,2012


ההקלטות רובן נשענו על יכולת הנגינה הוירטואוזית של שוגי על גיטרה ומרבית הקטעים בהם אינסטרומנטליים ומשלבים בלוז חשמלי עם פאנק, R&B ופסיכדליה עם השפעות ג'אז וקלאסי. מפיקי התקליטים התרשמו מאוד מהשיר שמכר מיליונים של הווירטואוז הצעיר אבל התעניינו פחות באלבומים האינסטרומנטליים שהביא להם לשמוע. שוגי הצעיר התייאש מעולם המוזיקה ועבר תהליך ארוך של התמכרות וגמילה מסמים עד שחזר להופיע עם אביו בשנות השמונים.

דיוויד ביירן (טוקינג הדס), מעריץ נלהב, הוציא מחדש את inspiration information בלייבל שלו ב 2001. שוגי חזר לתודעה ולהופעות מתוקשרות בתוכניות של דיוויד לטרמן וקונאן או'בריאן. לאחרונה הקליט עם אמן ההיפ-הופ מוס דף ואף התארח במספר הופעות ובקרוב יצא לסיבוב הופעות ראשון באירופה מזה 20 שנה.

מעבר להיותו משורר ומופיע דגול, אוטיס תמיד בחר לעבוד עם האנשים הנכונים. הוא עבד כמעבד עם פרנק זאפה עמו הקליט את האלבום Hot rats ועם אל קופר. הוא ג'ימג'ם עם חברי הרולינג סטונס ואף קיבל הצעה להחליף את מיק טיילור בתפקיד הגיטריסט. אוטיס סירב: ''היתה לי להקה משלי, רק רציתי לעשות מה שבא לי. היתה לי זהות משלי'' הסביר.

לאורך השנים ובמהלך קריירה של 40 הפך שוגי לאחד האמנים המסומפלים ביותר שזכה לסימפולים מאת אאוטקאסט, שרון ג'ונס, ביונסה ועוד.

ההופעה תפתח את הסיבוב האירופאי של שוגי המקדמת את ההוצאה המחודשת של inspiration information הכוללת ארבעה קטעים שלא נכללו באלבום המקורי. ואלבום חדש WINGS OF LOVE שהוקלט ונגנז בשנות ה70 ויראה אור באפריל.

.הופעה של שוגי אוטיס בתל אביב, 01/05 יום ד' .22:00 מועדון בארבי

כרטיסים לשוגי אוטיס 219 ₪

Shuggie Otis - Inspiration Information (1974) Full Album


שוגי אוטיס הופעה בישראל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה