יום שישי, 11 במרץ 2011

מופע של להקה Ray Manzarek & Robby Krieger of The Doors

מופע של להקה Ray Manzarek & Robby Krieger of The Doors“The Doors” השפיעה באופן חסר-תקדים ועל-זמני על האבולוציה של הרוק'נ'רול מסוף שנות הששים ועד היום, ומהווים אחד היסודות הבולטים בד. נ. א של הרוק מבחינה מוזיקלית, לירית, חזותית ואייקונית.
הלהקה, שנוסדה בקיץ 1965 ע"י ג'ים מוריסון וריי מנזרק סטודנטים בביה"ס לקולנוע ב UCLA, הוחתמה תוך שנה ב"אלקטרה", כשפריצתה הרשמית התרחשה ב1967 בין לילה, בתוכנית הטלוויזיה הפופולארית של אד סאליבן עם הלהיט “Light my fire” שהלחין (לראשונה) גיטריסט הלהקה רובי קריגר. באותה השנה יצאו גם אלבומיהם הראשונים ( (The doors, Strange Days, לרבות הלהיט People are Strange, במקביל לשרשרת פרובוקציות +מעצרים-מרשימים-(בניו הייבן/מיאמי/אריזונה)-במונחי-אותם-הימים, של ג'ים מוריסון- אחת הדמויות היותר כריזמטיות בעידן הבייבי-בומרס, שהפכו ברבות הימים להוריהם של צאצאי דור האיקס.
בארבע השנים שלאחר מכן ובמקביל להתקדמותו הטראגית של מוריסון לעבר מותו (באדיבות חומרים נרקוטיים ושלל סמים אחרים) יצאו ארבעה אלבומים נוספים של הלהקה: “Waiting for the Sun” “The Soft Parade” “Morrison Hotכl “L.A. Woman” עם להיטים, כמו: "Hello, I Love You" "Touch Me "Riders On The Storm, L.A Woman. עד שב1971 מוריסון הלך לעולם שכולו doors of perception (שהבטיחו אלדוס האקסלי+ וויליאם בלייק) והשאיר אחריו את האלבום המהולל An American Prayer” וגם כמה פריזאים עצבניים בגין הפרעות המתחוללות על קברו בפר-לשאז.
מאז ועד היום דברי ימי הלהקה תועדו בספרים, סרטים דוקומנטריים/עלילתיים, אתרים, ורטרוספקטיבות שונות, חבריה עצמם היו מעורבים בכמה פרויקטים שהנציחו את זכרו של הג'ים, עד שב2002 לאחר הפצרות מעריצים השתכנעו שלושת החברים להמשיך לפעול באופן רשמי והקימו את The Doors of the 21st Century, ולאו דווקא מטעמים כלכליים, כמו שניסח זאת מנזרק: "כולנו הולכים ומתבגרים. שלושתנו צריכים לנגן את השירים האלו, כי היי, הסוף תמיד קרוב. ג'ים מוריסון היה משורר, ומעל הכול, משורר רוצה שמילותיו יישמעו", ב2009 לאחר סכסוך עם המתופף ג'ון דנסמור (היה אפשר לחזות זאת באוטוביוגרפיה שחיבר ב1991) שינתה הלהקה את שמה ל Ray Manzarek & Robby Krieger of The Doors
הלהקה תגיע לישראל ביוני, בעיצומו של סיבוב הופעות חוצה יבשות המתחיל בדרום אמריקה, עובר דרך ת"א וממשיך למוסקווה, ופונה לקהל שמאס בלהקות קאברים ומבקש לראות, אולי בפעם האחרונה, את גרסת המקור ולא את עוד אחד משכפוליה, כשבהקשר זה חשוב לציין כי להיטי הלהקה יבוצעו במלואם, תוך דגש על מאפייניה הבולטים של הלהקה: טראקים (פופ-)פסיכדליים ועבודת קלידים חזקה, כשהחידוש היחיד, לדברי מנזרק, הוא שהפעם מדובר בהפקה המוזיקלית הרבה יותר בהאוסית (מינימליסטית ונקייה).

תל אביב, האנגר 11 05/07 יום ג' 21:30

מופע של להקה Ray Manzarek & Robby Krieger of The Doors
כרטיסים להופעה של להקה Ray Manzarek & Robby Krieger of The Doors בקופת בראבו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה