יום חמישי, 24 בפברואר 2011

מגהדת' (Megadeth) חוזרים לישראל

מופע של להקה Megadethחוזרת לישראל – 16 לאפריל ביתן 1 גני התערוכה ת"א Megadeth, הלהקה שנאמר עליה הכל, עם מכירות של עשרות מיליוני אלבומים, קריירה של 25 שנה, מוות קליני, סמים קשים, גמילות, לידה מחדש ואהדה ענקית לישראל. Megadeth היא פרוייקט חייו של דייב מאסטיין, ג`ינג`י ארוך שיער וכשרוני בצורה יוצאת דופן שנזרק ממטאליקה בשנת 1983 ומאז פיצל את מפלצת המטאל לשני ראשים: מטאליקה ו Megadeth – אנחנו הרווחנו.

הלהקה הופיעה עד כה 3 פעמים בישראל, ב 1995 מילאה יומיים רצוף את היכל הסינרמה בת"א, ב 2005 הופיעה מול אלפים בפלמחים וב 2007 הגיע הקאמבק הענק: הופעה בלתי נשכחת בהאנגר 11 בת"א מול כ 4000 מעריצים נלהבים מכל שכבות הגילאים והאוכלוסייה. הלהקה מכרה למעלה מ-20 מיליון עותקים מאלבומיה כאשר תשעה מתוכם הגיעו לרשימת 40 האלבומים הטובים ביותר בז'אנר, 18 סינגלים הגיעו לרשימת 40 הגדולים והייתה מועמדת שבע פעמים לגראמי.

ספרו של מנהיג הלהקה "מאסטיין" שיצא השנה הוא אוטוביוגרפיה מרתקת של כ 500 עמודים הנכנסת בקלות לפנתאון של ספרי המוסיקה המרתקים של עולם הרוק. על ההסטוריה אין צורך לחזור אך יש צורך לזכור, מאות סרטי דוקומנטרי בכל ערוצי המוסיקה שסיפרו את סיפור חייו המהפכניים של מאסטיין נלמדו בעל פה ע"י מיליוני מעריצי הלהקה, איך בין 1985 ל 1990 הוציא ארבעה אלבומי ספיד מטאל מהפכניים תוך כדי שהוא מכור להרואין, קוקאין וספידים, נעצר, נגמל, משוחרר ושוב מתמכר למחט ולאבקה, איך התחרה ראש בראש עם מטאליקה על המקום הראשון במצעד הבילבורד מול האלבום השחור, הגיע רק למקום השני וחזר להרואין מייד, איך עבר עשרות סדנאות גמילה עד שנגמל סופית מסמים ואלכוהול לפני כעשור (אך אצל מאסטיין לעולם אין לדעת..) ואיזו השפעה עצומה יש לאיש ולהקתו כמוסיקאי, כגיטריסט וככותב מילים ממגנט, קשה להחליט מה יותר.

ישנם מספר נושאי שירים החוזרים שוב ושוב בשירי ההרכב. מלחמה וצבא, במיוחד מלחמה גרעינית - הוא נושא להרבה משירי הלהקה. שם הלהקה הוא עיוות של המילה Megadeath - "מוות של מיליון אנשים בפיצוץ רדיואקטיבי ". לבד ממלחמה גרעינית ישנם נושאים כגון קונספירציות ממשלתיות, שחיתות וצביעות השלטון והחברה, מלחמות קדושות (השיר "Holy Wars") ואפילו הסכסוך במזרח התיכון, הלהקה יצאה בחריפות כנגד הטרור הפונדמנטליסטי באלבומה United Abomination והזכירה במפורש את המוסד, הג`יהאד והחובה למוטט את הטרור האיסלאמי.
בנוסף שירים רבים עוסקים בנושאים חברתיים ופוליטיים כגון התמכרות, הכחדת חיות בר ורודנות. שירים כדוגמת Countdown To Extinction, Foreclosure of a Dream, Family Tree, Sweating Bullets,.

כמו כן, למגאדת' ישנם שירים רבים בנושאים הקשורים למערכות יחסים, כולם מדברים על פרידה/בגידה או בעלי "טוויסט" אפל.
בשירה Holy Wars מ 1990 עסקה הלהקה לראשונה בסכסוך במזרח התיכון, בשיר המפורסם Hangar 18 שחררה הצהרה קיצונית כנגד הממשל האמריקאי המבצע ניסויים בחוצונים בסתר, בקליפ שהמסר שלו זועק לשמים נראים חברי הלהקה כקורבנות הניסויים, דבר שמביא את השאלה מה המסר האמיתי של השיר והאם האינדבידואל הוא הקורבן של הממשל? המסר מתחדד עוד יותר בשיר Symphony Of Destruction ובמיוחד בקליפ המצויין וכך מ Peace Sells… But Who's Buying מ 1986 ועד השירים החדשים העוסקים במצב במזרח התיכון מהיבט פרו ישראלי מובהק

16/04 יום שישי 21:00, תל אביב, גני התערוכה - ביתן 1.

כרטיסים להופעות Megadeth
כרטיסים להופעה של מופע של להקה Megadeth בקופת בראבו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה